دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
کووید اگرچه جان تعداد زیادی را در سراسر جهان گرفته، اما کاهش آلودگی هوای ناشی از قرنطینه‌های کرونایی در اروپا جان بیش از ۸۰۰ نفر را نجات داده است. کاهش ترافیک شهری منجر به کاهش سطح آلاینده‌های هوا شده و این اتفاق بر رویکرد اروپا در مدیریت آودگی هوا اثر گذاشته است.

به گزارش آوای خزر، به نقل از گاردین، بهبود کیفیت هوا به دلیل قرنطینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، جان صدها نفر را در اروپا نجات داد؛ لندن و پاریس از جمله شهرهایی هستند که به دلیل کاهش آلودگی هوا در اولین قرنطینه، با کاهش آمار مرگ و میر مواجه شدند.

بر اساس یک مطالعه جدید، جان بیش از ۸۰۰ نفر در سراسر اروپا به دلیل افزایش کیفیت هوا در مرحله اول قرنطینه کووید نجات یافته است. عبور و مرور کمتر خودروها و کامیون‌ها در فضای شهری و جاده‌ای بیشترین تاثیر را در این میان داشته است.

  • ۲۱ شهر آلوده در یک کشور | کشنده‌تر از ویروس کرونا

تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به ۴۷ شهر اروپایی نشان داد که پاریس، لندن، بارسلونا و میلان در میان شش شهر برتر در این رابطه قرار دارند. این مطالعه نشان داد دورکاری و تعطیلی مدارس شهرهای اروپایی باعث کاهش ترافیک شد و لغو رویدادهای عمومی نیز به در خانه ماندن مردم کمک کرد.

کاهش دی اکسید نیتروژن (NO۲) در هوا در شهرهای اسپانیا، فرانسه و ایتالیا بین ۵۰ تا ۶۰ درصد گزارش شده؛ با این حال، سطوح ذرات ریز (۲.۵PM و ۱۰PM) که به واسطه اتفاقات طبیعی - مانند آتش‌سوزی‌ها و گرد و غبار - منتشر می‌شوند کاهش قابل توجهی نداشته است.

آنتونیو گاسپارینی، استاد آمار زیستی و اپیدمیولوژی در LSHTM و نویسنده ارشد این پژوهش، معتقد است نگاهی اجمالی به این شرایط طبیعی نشان داد که چگونه کیفیت هوا را می توان با اقداماتی در حوزه بهداشت عمومی بهبود بخشید. اگرچه اجرای چنین محدودیت‌هایی در شرایط عادی دشوار است، اطلاعات این پژوهش می‌تواند به طراحی سیاست‌های موثر برای مقابله با مشکل آلودگی در شهرهای بزرگ کاربرد داشته باشد.

این پژوهش و سایر مطالعات مشابه نشان می‌دهد که بهبود کیفیت هوای شهری برای سلامت انسان و محیط زیست مهم است و شرایط کرونا فرصتی منحصر به فرد برای مطالعه یک سناریوی «واقعی» برای کشورهای اروپایی ایجاد کرد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار